آب مورد نیاز بدن

میزان آب مورد نیاز بدن هر فرد چقدر است؟

اکثر مردم از میزان نوشیدن خود آگاه نیستند و بسیاری از آن‌ها، حتی به‌اندازه نیمی از نیازشان آب نمی‌نوشند. آب در هر نوع فرایند سلولی در بدن شما دخیل است و هنگامی‌که کمبود آب‌دارید، همه آن‌ها با بازده کمتری کار می‌کنندکه این شامل متابولیسم شما نیز می‌شود. مثل اتومبیل خود به آن فکر کنید: اگر روغن و بنزین کافی داشته باشید، با کارایی بیشتری کار می‌کند. بدن شما همین است. متابولیسم شما اساساً یک سری واکنش‌های شیمیایی است که در بدن شما اتفاق می‌افتد. هیدراته ماندن باعث می‌شود که این واکنش‌های شیمیایی به‌آرامی انجام نشوند. حتی ۱٪ کمبود آب می‌تواند باعث افت قابل‌توجه در میزان متابولیسم شود. شما دائماً آب بدن خود را در درجه اول از طریق ادرار و تعریق از دست می‌دهید. اگر میخواهید بدانید که چرا در هنگام ورزش عرق میکنید، میتوانید اینجا را بررسی کنید. برای جلوگیری از کم‌آبی بدن، باید مقدار کافی آب بنوشید. معمولاً هشت لیوان آب توصیه می‌شود که برابر با حدود ۲ لیتر است. بااین‌حال، برخی اعتقاددارند که شما باید در طول روز دائماً آب بنوشید، حتی وقتی‌که تشنه نیستید؛ مانند موارد دیگر، این به شخص بستگی دارد. عوامل زیادی (چه داخلی و چه خارجی) درنهایت بر نیاز شما به آب تأثیر می‌گذارند.

آب مورد نیاز بدن

عوامل مؤثر بر میزان نوشیدن آب

وزن یک متغیر است که مقدار آبی را که باید بنوشید تغییر می‌دهد. به‌طور خلاصه، این معادله به شما می‌گوید که نیمی از وزن بدن خود را بگیرید و آن مقدار را در اونس آب بنوشید (هر اونس ۲۵ میلی‌لیتر) عادت‌های ورزشی شما نیز بر میزان آبی که باید بنوشید تأثیر می‌گذارد. توصیه می‌شود به ازای هر ۳۰ دقیقه‌ای که می‌خواهید تمرین کنید، ۳۰۰ میلی‌لیتر آب به میزان مصرف روزانه خود اضافه کنید. اگر در خارج از خانه ورزش می‌کنید و هوا بسیار گرم است، ممکن است لازم باشد مقدار بیشتری اضافه کنید. کلیه‌ها در صورت وجود یک منبع آب کافی با کارایی بیشتری کار می‌کنند. اگر کلیه‌ها از طریق آب صرفه‌جویی کنند، ادرار غلیظ‌تری تولید می‌کنند، این هزینه بیشتر انرژی و سایش بیشتر در بافت آن‌ها است.

در مورد آب‌رسانی باید چند قانون ساده را رعایت کنید

  • یکی از موارد مهم آب‌رسانی این است که قبل از شروع تشنگی، آب بنوشید یا قبل از انجام هر فعالیتی.
  • قبل از دویدن چند لیوان آب بنوشید.
  • همچنین، ادرار خود را کنترل کنید. اگر به‌اندازه کافی هیدراته شده‌اید، باید حدوداً هر دو تا چهار ساعت یک‌بار ادرار کنید و ادرار شما باید بی‌رنگ یا زرد بسیار کم‌رنگ باشد (رنگ یونجه یا روشن‌تر). اگر تاریک‌تر از آن باشد، مایعات کافی نداشته‌اید. سردرد و سرگیجه نشانه دیررس کمبود آب بدن است. اگر این موارد را تجربه کردید، واقعاً باید سریعاً آب مصرفی را افزایش دهید.
  • کمبود آب بدن می‌تواند یک فعالیت تفریحی تابستانی را در بهترین حالت به یک تجربه ناخوشایند و یا در بدترین حالت سفر به اورژانس تبدیل کند.
  • منتظر نباشید تا خیلی دیر شود. با خود بطری آب بیاورید و در طول تفریح ​​تابستانی خود و خانواده خود را مرطوب نگه‌دارید!

از دو وب‌سایت زیر می‌توانید مقدار آب موردنیاز خود را محاسبه کنید

https://www.gigacalculator.com/calculators/water-intake-calculator.php

https://calculator-online.net/water-intake-calculator/

منابع

https://www.umsystem.edu/totalrewards/wellness/how-to-calculate-how-much-water-you-should-drink

https://health.usnews.com/health-news/blogs/eat-run/2013/09/13/the-truth-about-how-much-water-you-should-really-drink

https://www.gigacalculator.com/calculators/water-intake-calculator.php

https://www.webmd.com/diet/features/water-for-weight-loss-diet#

https://www.healthline.com/nutrition/how-much-water-should-you-drink-per-day

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.