میوه بهتر است یا ابمیوه؟

آیا آب میوه از میوه  سالم تر است؟

نه ، آب میوه به طور کلی از میوه  سالم تر نیست. حتی اگر آب میوه تازه باشد،  از خوردن  میوه  سالم تر نیست . ممکن است شما در این فکر وسوسه شوید که از آنجا که آب میوه مستقیم از میوه می آید ، باید از نظر غذایی معادل آن باشند. اما چنین تفکری اشتباه است. دو دلیل اصلی برای این اختلاف وجود دارد….

دلیل اول ، پالپ و پوست میوه ای که حذف می شوند ، فیبر بالایی دارند. فیبر  غذایی نقش بزرگی برای  حرکات منظم روده دارند. هنگامی که یک میوه را می خورید ، فیبر موجود در پالپ  آن با عبور مناسب از دستگاه گوارش  به قند طبیعی میوه وصل می شود. این عمل اتصال باعث می شود که بدن شما قند را سخت تر کرده و مدت زمان بیشتری طول بکشد تا آن را هضم کند.  در نتیجه ، اگر کل میوه را بخورید در مقایسه با نوشیدن آب میوه مستقیم ، قند میوه در خون شما با سرعت کم و کندتر تجمع می یابد. این روند به بدن شما اجازه می دهد تا بیشتر از قند به عنوان منبع انرژی مستقیم استفاده کند.

در مقابل ، نوشیدن آب میوه مستقیم منجر به افزایش قند خون می شود. با درک اینکه قند بیشتری از حد لازم دارید ، بدن شما به سرعت انسولین را آزاد می کند و منجر به تبدیل مقدار زیادی قند موجود در خون به چربی و گلیکوژن می شود. به این ترتیب ، منجر به افت قند خون  شده  و شما را دوباره گرسنه می کند.

گرسنه بودن باعث می شود بیشتر غذا بخورید. به این ترتیب ، نوشیدن آب میوه خالص منجر به کمتر شدن  قند خون و افزایش  کالری ، در مقایسه با خوردن میوه ها می شود. افرادی که به خصوص به قند خون حساس هستند حتی ممکن است بعد از نوشیدن آب میوه دچار سردرد ، ضعف و تحریک پذیری شوند ، در حالی که هنگام خوردن میوه ها این علائم بوجود نمی آیند.

دلیل دوم ، پالپ و پوست بسیاری از میوه ها به مقدار زیادی ویتامین ها و سایر مواد مغذی را دارند. استخراج فقط آب میوه ،بسیاری از این مواد مغذی را از بین می برد.

 به عنوان مثال ، پرتقال منبع غنی از فلاونوئیدها است ، اما بسیاری از فلاونوئیدها در پالپ ذخیره می شوند و نه آب آنها. در واقع قسمت  سفید پرتقال منبع اصلی فلاونوئیدهای آن است. بخش های پالپی پرتقال حاوی بیشتر ویتامین C آن است. در بدن ، فلاونوئیدها و ویتامین C اغلب با هم اثر می کنند.هنگامی که قسمت سفید  پرتقال در فرآوری آب پرتقال برداشته شود ، فلاونوئیدهای موجود در پرتقال در این فرآیند از بین می روند. اگرچه بسیاری از محصولات تجاری بر روی برچسب های خود می گویند “پالپ اضافه شده” ، بسیاری از  “پالپ های اضافه شده”  اصلی ترین پالپ موجود در  میوه نیستند ، و بعید است که به مقدار حذف شده اضافه شده باشد.

دلیل سوم پوست خوراکی بسیاری از میوه های سالم   از جمله سیب ، زردآلو ، زغال اخته ، انجیر ، انگور ، گلابی ، آلو ، آلو ، کشمش ، تمشک و توت فرنگی – برای فعالیت های بیولوژیک میوه ضروری هستند. پوست یکی از مکانهایی است که میوه با نور خورشید در تعامل است و انواع رنگدانه های رنگی را تشکیل می دهد که طول موج های مختلفی از نور را جذب می کند. این رنگدانه ها ، از جمله کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها ، به عنوان مواد مغذی که از سلامتی و تغذیه ما محافظت می کنند ، به خوبی مورد بررسی قرار گرفته اند. پوست میوه ها مانند انگور در واقع برای توانایی آنها در کاهش خطر ابتلا به سرطان و کمک به محافظت در برابر نور ماوراء بنفش مورد مطالعه قرار گرفته است.

.از این رو وجود فیبر غذایی و سایر مواد مغذی در پوست و پالپ های میوه باعث می شود میوه به طور قابل توجهی سالم تر از آب میوه باشد.

به جای آبمیوه  ، مخلوط کردن  را هم می توانید امتحان کنید . مخلوط کردن قسمت های خوراکی میوه و سبزیجات ، نوشیدنی تولید می کند که فیبرهای سالم تری دارد و می تواند به شما در احساس سیری  کمک کند.

اگر آب میوه را امتحان می کنید ، فقط به اندازه یک بار این کار را انجام دهید . باکتری های مضر می توانند به سرعت در آب میوه تازه  رشد کنند. اگر آب میوه تازه تولید شده تجاری را خریداری می کنید ، یک محصول پاستوریزه را انتخاب کنید

منابع

https://wtamu.edu/~cbaird/sq/mobile/2013/12/02/is-fruit-juice-healthier-than-whole-fruit/

http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=george&dbid=24

https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/nutrition-and-healthy-eating/expert-answers/juicing/faq-20058020

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.