لاغری بدون لاغر شدن صورت

اگر چاق بودن بیش از حد سالم نیست ، اگر زیاد هم لاغر شوید ، ممکن است چربی کافی از پوست صورت خود را از دست بدهید تا لاغرتر  شود. گونه های توخالی تر و چانه باریک تر گاهی اوقات می توانند صورت فرد را پیرکنند و به نظر می رسد چین و چروک های ریز و برجسته ای را برجسته می کنند ، که بیشتر افراد ترجیح می دهند از آن جلوگیری کنند.

 هنگامی که وزن کم می کنید ، در واقع سلولهای چربی را از دست نمی دهید. سلول ها فقط کوچک می شوند کاهش وزن به طور معمول باعث از بین رفتن چربی متناسب در کل بدن شما می شود ، به این معنی که بیشترین چربی را از ناحیه بدن خود که بیشتر آن را ذخیره می کنید از دست می دهید. بنابراین ، حتی پس از کاهش وزن تمایل به شکل یکسان بدن خواهید داشت ، اما در کل کمی کوچکتر خواهید بود.

حتما می دانید که ورزش کردن می تواند به کاهش وزن کمک کند اما فواید دیگری نیز در هنگام کاهش وزن دارد. به عنوان مثال ، تمرینات مقاومتی به عضلات شما کمک می کند تا عضلات خود را تقویت کنید، بنابراین هرچه وزن کم کنید ، مناسب تر به نظر می رسید. آنچه که به ویژه برای افرادی که سعی در پرکردن چهره خود دارند مفید است این است که کاهش وزن ناشی از ورزش ممکن است کمتر از کاهش وزن از طریق رژیم غذایی صورت را لاغر کند.

در ادامه چند راهکار برای جلوگیری از لاغر شدن صورت به هنگام داشتن رژیم غذایی ارائه شده است.

  • تمرینات صورت: این تمرینات می تواند ظاهر صورت  را بهبود بخشند،  با پیری مبارزه کنند وعضلات صورت را تقویت کنند. محبوب ترین آن صورت ماهی است. به سادگی ، مانند صورت ماهی ، گونه های خود را از طریق دهان به داخل بکشید. حداقل ۱۰ ثانیه این حالت را نگه دارید و در طول روز چندین بار تکرار کنید. یک مطالعه نشان داد که انجام تمرینات عضلات صورت دو بار در روز به مدت هشت هفته می تواند ضخامت عضلات را افزایش داده و جوانسازی صورت را بهبود بخشد.
  • نوشیدن مقدار زیادی آب

نوشیدن آب نه تنها برای صورت بلکه برای سلامت کلی شما نیز ضروری است. طبق مطالعات مختلف ، آب احساس آرامش شما را حفظ می کند و کاهش وزن را تقویت می کند. همچنین ، سوخت و ساز بدن را به میزان ۲۴ درصد افزایش می دهد و افزایش تعداد کالری هایی که در طول روز می سوزانید را افزایش داده و می تواند به تقویت کاهش وزن کمک کند. آبرسانی در طول روز ، احتباس مایعات را کاهش می دهد و از نفخ و پف صورت شما جلوگیری می کند. از نوشیدنی های قندی مانند نوشیدنی  انرژی زا ، آب میوه ها و نوشابه ها خودداری کنید.

  • تمرینات هوازی

اضافه کردن تمرینات هوازی که نوعی فعالیت بدنی است و ضربان قلب شما را افزایش می دهد ، یکی از موثرترین روش ها برای کاهش وزن محسوب می شود. این تمرینات چربیها را می سوزاند و باعث کاهش چربی می شود. هر هفته به مدت ۳۰۰-۱۵۰ دقیقه ورزش یا ورزش متوسط یا شدید انجام دهید ، این بدان معناست که تقریباً ۲۰ تا ۴۰ دقیقه تمرینات هوازی در روز می تواند صورت شما را لاغر کند. برخی از نمونه های تمرینات هوازی دویدن ، پیاده روی ، دوچرخه سواری و شنا است.

  • کربوهیدرات اضافه را حذف کنید

کربوهیدراتهای تصفیه شده مانند کوکی ها ، ماکارونی ، نان سفید و برنج برخی از اصلی ترین عوامل افزایش وزن و افزایش ذخیره چربی هستند. آنها معمولاً به میزان زیادی حاوی کربوهیدرات هایی هستند که یک ماده مغذی و فیبری دارند. از آنجا که حاوی فیبر کمی هستند ، منجر به افزایش و کاهش در قند خون می شود که خطر پرخوری را افزایش می دهد. برای جلوگیری از گرفتن چربی و از بین رفتن چربی صورت ،  دانه های  کامل مصرف کنید. آنها کالری دریافتی را کاهش داده و تعداد مواد مغذی را افزایش می دهند.حتما یک رژیم متعادل و سرشار از پروتئین و از جمله میوه ها و سبزیجات را حفظ کنید.

  • میزان مصرف نمک را کم کنید

رژیم های غذایی حاوی نمک باعث می شوند بدن آب را احتباس کرده و این باعث تورم و پف کردن قسمت های مختلف بدن از جمله صورت و ایجاد چربی اضافی در صورت می شود. افرادی که به احتباس مایعات حساس هستند باید سعی کنند از داشتن غذاهای پر نمک از جمله وعده های غذایی و میان وعده های فرآوری شده جلوگیری کنند. تهیه یک وعده غذایی و میان وعده در خانه می تواند به کنترل میزان نمک در رژیم غذایی کمک کند.

  • خواب مناسب

داشتن خواب مناسب ، فواید سلامتی زیادی دارد. اگر فردی خواب کافی نداشته باشد ، ممکن است منجر به افزایش وزن شود. کمبود خواب بر هورمون هایی تأثیر می گذارد که ممکن است احساس گرسنگی یا سیر بودن را به وجود آورد. همچنین می تواند سطح هورمون گرلین را بالا ببرد ، هورمون لپتین را پایین می آورد که به بدن می گوید سیر است. ممکن است فردی که دچار کمبود خواب است ، غذای بیشتری مصرف کند و کالری بالایی مصرف کند. بنابراین خواب کافی به جلوگیری از افزایش وزن کمک می کند و باعث کاهش میزان چربی ذخیره شده در صورت می شود.

چند نکته تغذیه ای برای داشتن صورت چاق و تپل

  1. از آلوئه ورا استفاده کنید

از بین سایر مواد مفید برای پوست ، آلوئه ورا حاوی آنتی اکسیدان ها ویتامین C و ویتامین E است به همین دلیل ، بسیاری از افراد معتقدند که استفاده از آلوئه به گونه ها خاصیت ضد پیری دارد.

  • آلوئه ورا بخورید

یک منبع مطالعاتی معتبر که در مجله Annals of Dermatology منتشر شده است ، نشان داد که زنانی که حدود ۹۰ قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا را به مدت ۹۰ روز مصرف کرده اند ، بهبود در ارتجاعی صورت را نشان دادند. این ممکن است به شما کمک کند که گونه های چاق داشته باشید اما بدانیدکه برخی از افراد ممکن است نسبت به آلوئه ورا حساسیت داشته باشند.

  • سیب را بمالید

بسیاری  سیب را برای کمک به حفظ ظاهر جوانی به پوست می زنند زیرا مقادیر زیادی از کلاژن,الاستین و آنتی اکسیدان ها را دارد.یکی از راه های استفاده از سیب برای بدست آوردن گونه های چاق پیشنهاد شده است ، “ماسک” سیب است. یک سیب را رنده کنید ، آن را روی صورت خود مالش دهید و به مدت ۲۰ دقیقه در آنجا بگذارید و سپس به آرامی ماسک را با آب بشویید.

  • سیب بخورید

بسیاری از افراد بر این باورند که چون سیب حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین های A ، B و C است ،باید به طور مرتب خورده شود تا از آسیب بافت جلوگیری شود. برخی ادعا می کنند که کلاژن و الاستین موجود در سیب باعث می شود پوست شما نرم و چاق کننده به نظر برسد.

  • گلیسیرین و گلاب را بمالید

بسیاری از افراد پیشنهاد می کنند که ترکیبی نیمی گلاب و نیمی  گلیسیرین که قبل از خواب روی گونه های شما مالیده می شود ، پوست را تمیز کرده، باعث آبرسانی شده و باعث ایجاد ظاهری جوانانه می شود.

  • از عسل استفاده کنید

بسیاری معتقدند که عسل به دلیل خاصیت مرطوب کننده و ضد باکتریایی ، ظاهری جوانی روی گونه ها ایجاد می کند. برخی پیشنهاد می کنند ماسک با نسبت های مساوی عسل و خمیر پاپایا تهیه کنید. این مخلوط را روی گونه های خود مالیده و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا آن را با آب گرم بشویید.

  • شیر را بمالید

از آنجا که شیر،حاوی آب چربی و پروتئین است ،  استفاده از شیر در گونه ها باعث تمیز و مرطوب شدن آنها می شود.

  • شیر بنوشید

شیر حاوی بسیاری از مواد مغذی است که باعث تقویت پوست سالم می شوند:

آمینو اسید

کلسیم

ریبوفلاوین (ویتامین B-12)

پروتئین

ویتامین های A و D

بسیاری از افراد برای تقویت پوست سالم ، روزانه سه فنجان شیر می نوشند.

  • روغن بمالید

ادعا شده است که روغنهای خاصی که روی پوست گونه ها مالیده می شوند ، پوست را مرطوب و غنی می کنند تا ظاهری گرد و سالم ایجاد کنند.

روغنهای پیشنهادی شامل موارد زیر هستند:

روغن بادام که دارای خاصیت نرم کنندگی  برای بهبود چهره و رنگ پوست می باشد.

روغن آووکادو ، که برای پوست های خسته مناسب است

روغن نارگیل که در برابر اشعه ماوراء بنفش نیز محافظت می کند

روغن زیتون

  • آجیل و دانه

طرفداران خوردن آجیل و دانه برای پوست جوان تر نشان می دهند که فواید آنها از چربیهای سالم موجود در آنها ناشی می شود.

گردآوری و ترجمه:عاطفه صادقی

منابع

https://www.livestrong.com/article/547156-how-to-keep-a-full-face-when-losing-weight/

https://m.onlymyhealth.com/lose-weight-without-reducing-the-fullness-on-your-face-1401187164

https://www.healthline.com/health/how-to-get-chubby-cheeks#home-remedies

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.