مکمل پروتئین برای ورزشکاران

اکثر ورزشکاران بدون استفاده از مکمل ها می توانند مقدار پروتئین توصیه شده را از طریق غذا به تنهایی دریافت کنند. در واقع پودرهای پروتئینی و مکمل ها برای راحتی فوق العاده هستند ، اما حتی برای عملکرد نخبگان ورزشی نیز لازم نیست  اما ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که یک ورزشکار در سفر باشد یا در طی چند ساعت از تمرین خود نتواند به یک وعده غذایی دسترسی پیدا کند. بنابراین می توانند یکی از غذاهای ذکر شده در بالا را بخورند و یا یک مکمل پروتئین مصرف کنند. انرژی مکمل های پروتئین معمولاً از نظر کیلوژول کمتر خواهند بود ، بنابراین اگر یک ورزشکار در رژیم غذایی با محدودیت کیلوژول قرار داشته باشد ، از مکمل پروتئینی بیشتر برای سلامتی خود استفاده میکند.

مطمئناً مکمل های پروتئینی مواد مغذی دیگری که غذاهای طبیعی حاوی آن هستند ، مانند آهن و روی از گوشت قرمز ، کلسیم از لبنیات یا اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی را ندارند.

خوردن بیشتر از مقدار پروتئین توصیه شده فایده ای ندارد. جدا از اینکه پرهزینه است ، یک رژیم غذایی مبتنی بر پروتئین معمولاً کربوهیدراتهای مهم را از رژیم غذایی دور می کند. یعنی اگر به جای غلات با موز ، یک املت و یک shake پروتئین برای خوردن صبحانه داشته باشید ، برای سوخت رسانی صحیح به ماهیچه ها ، کربوهیدرات کمتری مصرف می کنید.

کربوهیدراتها سوخت اصلی برای ورزشکارانی است که ورزش عضله سازی را انجام می دهند. هنگامی که ماهیچه های شما از بین می روند ، خستگی وارد می شود و تمرین شما به اتمام می رسد. در حقیقت رژیم غذایی شما باید کربوهیدرات اضافی داشته باشد ، نه پروتئین اضافی.

علاوه بر این ،  خطر آلودگی  با مواد ممنوعه مانند داروهای آنابولیک ، محرک ها و دیورتیک ها را افزایش می دهند. این ممکن است توسط تولید کننده عمدی باشد (زیرا ظاهرا محصول آنها در ساخت عضله مؤثرتر است) یا به دلیل خطا در فرآیند ساخت یا استفاده از ترکیباتی که احتمالاً آلوده شده اند .مطالعات تحلیلی همچنین نشان داده اند که ممکن است آلودگی به فلزات سنگین سرب ، جیوه و آرسنیک وجود داشته باشد.

به طور معقول می توان اطمینان داشته باشیم که تا ۳-۲ گرم در هر کیلو از وزن بدن در روز (بنابراین در حدود ۲۰۰ گرم برای یک فرد ۷۵ کیلوگرمی) خطری برای سلامتی ندارد. اما همیشه نگرانی وجود داشته است که سطوح بالاتر پروتئین ممکن است بیماری زمینه ای کلیه را تسریع کند (به ویژه اگر سابقه خانوادگی وجود داشته باشد) و منجر به از دست رفتن تدریجی ظرفیت کلیه شود.

زمان مصرف پروتئین ، خواه از قبل ، حین یا بعد از تمرین ، غالباً در چارچوب بدن سازی قرار می گیرد و باید تعیین شود.ورزشکاران  اگر در نظر دارند میزان مصرف پروتئین بیش از ۳-۲ گرم در هر کیلو از وزن بدن در روز را در نظر بگیرند، باید از یک متخصص تغذیه معتبر ورزشی استفاده کنند.

منابع

https://theconversation.com/do-athletes-really-need-protein-supplements-92773

https://www.eatright.org/fitness/sports-and-performance/fueling-your-workout/protein-and-the-athlete

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6142015/

https://www.active.com/nutrition/articles/athletes-and-protein-the-truth-about-supplements

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.