راهکار کاهش سایز سینه

سینه ها در طیف وسیعی از شکل ها و اندازه ها قرار می گیرند. درست یا غلطی وجود ندارد. با این حال ، برای برخی افراد ، سینه های بزرگ می توانند در زندگی روزمره به عنوان مشکل مطرح است.

سینه ها از بافت چربی و غده با گیرنده های هورمونی متصل تشکیل شده اند. بافت چربی بافتی است که سینه ها را پر می کند ، در حالی که بافت غده  یا بافت پستان  مسئول تولید شیر است.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد اندازه بزرگ سینه بند با درد شانه و گردن ارتباط دارد. ممکن است افراد به دلایل زیبایی یا روانی بخواهند اندازه سینه خود را کاهش دهند.ژنتیک ، وزن بدن و سن می تواند بر اندازه سینه ها تأثیر داشته باشند. تغییرات هورمونی ناشی از بارداری ، داروها یا مشکلات تیروئید نیز می توانند موثر باشند.

در این مقاله ، چندین روش از روشهای طبیعی را بررسی می کنیم که افراد می توانند امتحان کنند که ممکن است باعث کاهش اندازه سینه ها یا ظاهر اندازه سینه ها شود.

۱. رژیم غذایی

سینه ها بیشتر از بافت چربی  تشکیل شده اند. از دست دادن چربی بدن می تواند اندازه سینه فرد را کاهش دهد.افراد می توانند با استفاده از یک رژیم غذایی سالم ، چربی بدن را از دست بدهند. یک رژیم غذایی کم کالری و بسیار مغذی به طور غیر مستقیم می تواند به کوچک شدن بافت سینه کمک کند.مواد غذایی با کالری پایین مانند میوه ها ، سبزیجات ، ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا و گوشت های بدون چربی مانند مرغ کبابی می توانند به فرد کمک کنند در عین کاهش وزن احساس سیری داشته باشند.

*افرادی که شیرده و یا باردار هستند قبل از تلاش برای کاهش وزن باید با پزشک یا ماما مشورت کنند.

۲. ورزش

مانند رژیم ، ورزش می تواند به فرد در از دست دادن چربی بدن کمک کند ، که ممکن است به مرور زمان به کاهش اندازه سینه نیز کمک کند.بسیاری از افراد به اشتباه معتقدند که تمرینات هدفمند می توانند چربی را در یک منطقه خاص بسوزانند. در حالی که برخی تمرینات  به طور مستقیم چربی را از سینه ها کم نمی کنند. در واقع نکته اصلی سوزاندن چربی در کل بدن است.

تمرینات قلبی و عروقی که ضربان قلب فرد را افزایش می دهند ، در سوزاندن چربی بسیار مؤثر هستن . با توجه  به عوامل سلامتی و تناسب اندام ، افراد می توانند دویدن ، شنا یا پیاده روی های سریع را هم امتحان کنند.

۳. استروژن را کاهش دهید

استروژن در رشد بافت پستان نقش اساسی دارد. بنابراین مقابله با استروژن اضافی می تواند اندازه سینه را کاهش دهد ، به خصوص در افرادی که عدم تعادل هورمونی دارند.قرص های ضد بارداری هورمونی حاوی استروژن و پروژسترون هستند و می توانند سینه های فرد را بزرگتر کنند. معمولاً وقتی فرد مصرف دارو را متوقف کرد ، این اثر دوباره از بین می رود.

برخی تحقیقات حاکی از آن است که شخص می تواند با تغییر رژیم غذایی میزان استروژن بدن خود را کاهش دهد.به عنوان مثال ، مطالعات حیوانی نشان می دهند که مکمل های تخم کتان ممکن است با کاهش بیان استروژن در تخمدان ها به تنظیم سطح استروژن کمک کنند. همچنین ممکن است دانه کتان از قلب محافظت کند ، خطر ابتلا به سرطان را کاهش داده و از التهاب جلوگیری کند.

با این وجود شواهد کمی در مورد داروهای طبیعی برای کاهش استروژن در بدن وجود دارند.

۴. چای سبز

چای سبز یکی دیگر از داروهای طبیعی است که برای تقویت کاهش وزن شناخته شده است. چای سبز حاوی تعدادی آنتی اکسیدان است و می تواند سوخت و ساز بدن را برای سوزاندن چربی و کالری تقویت کند. این کاهش چربی به کاهش اندازه سینه شما کمک می کند. نوشیدن چای سبز در طول روز نیز می تواند انرژی شما را افزایش دهد.

۵. زنجبیل

مشابه چای سبز ، زنجبیل می تواند به تحریک متابولیسم شما و سوزاندن چربی اضافی در بدن کمک کند. در حالی که می توانید آن را به عنوان یک ماده طبیعی در وعده های غذایی خود بگنجانید ، متخصصان تغذیه توصیه می کنند که آن را به عنوان یک چای سه بار در روز بنوشید تا سوخت و ساز بدن شما افزایش یابد و اثرات کاهش وزن را افزایش دهد.

می توانید تخم کتان را به غذاهای خود اضافه کنید یا آن را با آب بنوشید. همچنین ممکن است شما بتوانید شیر تخم کتان غیرماهی و جایگزین تخم تخم کتان را در فروشگاه مواد غذایی محلی خود پیدا کنید.

کاهش اندازه سینه ها بعد از بارداری

سینه های فرد تمایل به رشد در دوران بارداری دارند و در حالی که شیر می دهند بزرگ هستند. افزایش اندازه به ویژه در چند هفته اول پس از زایمان قابل توجه است ، زیرا هنوز شیر مادر مقدارش  را تنظیم می کند.

در کنار تولید شیر و اثرات هورمونی ، افراد در دوران بارداری نیز افزایش چربی دارن  که مقداری از آنها در بافت سینه رسوب می کنند.بسیاری از افراد متوجه می شوند که از دست دادن وزن حاملگی ، سینه های آنها به آرامی کوچک می کند ، و برخی دیگر متوجه می شوند که سینه های آنها بعد از بچه دار شدن کمی بزرگتر می شوند.

اگرچه جراحی کاهش سینه گزینه متداول برای کاهش اندازه سینه است ، اما گزینه های غیر تهاجمی دیگری نیز در دسترس شما هستند.

اگر شروع به عوارض جانبی در مورد هر یک از این روش های درمانی کردید ، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. اگر هیچ یک از این روشهای درمانی طبیعی سایز پستان و درد ناشی از گردن و کمر را کاهش ندهد ، ممکن است بخواهید در مورد عمل جراحی سینه با ارائه دهنده خدمات درمانی خود صحبت کنید.افراد می توانند با مشورت با پزشک معالج از روشهای فوق برای کاهش سایز سینه در دوران بارداری و شیردهی استفاده کنند.

منابع

www.medicalnewstoday.com/articles/323920#summary

www.healthline.com/health/how-to-reduce-breast-size#outlook

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.