خلاص شدن از سلولیت

سلولیت فتق چربی زیر جلدی در بافت همبند فیبر است که با کم رنگ شدن پوست و پوست گره مانند ، که اغلب در ناحیه لگن (بخصوص باسن) ، اندامهای تحتانی و شکم بروز می کند ، تجلی می یابد. سلولیت در بیشتر زنان بعد از بلوغ رخ می دهد. یک بررسی شیوع ۹۸-۸۵% از خانمها را نشان می دهد که نشان می دهد فیزیولوژیکی است (ناشی از بدن) و نه آسیب شناسی (ناشی از بیماری) و  می تواند ناشی از ترکیبی پیچیده از عوامل مختلف از هورمونها تا وراثت باشد.

دلایل سلولیت شامل تغییر در متابولیسم ، فیزیولوژی ، رژیم غذایی و عادتهای ورزشی ، چاقی ، جنس ، تغییر ساختار بافت همبند ، عوامل هورمونی ، عوامل ژنتیکی ، ماتریکس خارج سلولی,تغییرات التهابی هستند.

بسته بندی کردن  بدن با جلبک ، روغن یا سرم ضد سلولی ۱۰ روزه … بگذارید صادق باشیم: تمام آن دسته ازموادجادویی گران که قرار است شما را از یک سلولیت خلاص کنید یک شبه کار نمی کنند. مؤثرترین راه حل برای رفع نگرانی های شما در مورد چگونگی نگاه کردن به لباس های تنگ ، این است که فقط عشق خود را به سمت چیزهای شگفت انگیز که قادر به انجام آن هستید ، شروع کنید. اگر هنوز کاملاً آنجا نیستید ، نگران نباشید – تنها نیستید.

چند دلیل وجود دارد که برخی از آنها بیشتر از سایرین تحت تأثیر بافت همبند ضعیف قرار دارند:

  • استعداد ژنتیکی: مانند بسیاری از چیزهایی که بعضی از آنها را دوست داریم و برخی کمتر از آن ، این توده های زیر پوست شما ارثی هستند. اگر مادر شما با بافت همبند ضعیف دست و پنجه نرم می کند ، احتمالاً شما نیز سلولیت ایجاد خواهید کرد.
  • هورمون ها: درست قبل از قاعدگی  احساس ناراحتی در پوست می کنید؟ این ممکن است به دلیل تغییر در تعادل هورمون شما باشد. بعلاوه ، آیا می دانید که قرص های ضد بارداری نیز می توانند سلولیت را بر روی ران و باسن تقویت کنند؟
  • سبک زندگی ناسالم: الکل ، سیگار یا استرس همه اثرات منفی بر روی بدن شما دارند. انتخاب های غذایی ناسالم به سلولیت نیز کمک می کند ، زیرا چربی اضافی بدن اغلب در مناطقی مانند ران شما ذخیره می شود.
  • نکات تغذیه ای برای خلاص شدن از سلولی

یک رژیم غذایی سالم و متعادل فقط یک روش عالی برای از دست دادن وزن بدن نیست ، بلکه به شما انرژی بیشتری می دهد تا آنچه را دوست دارید انجام دهید ، این به نفع ذهن و بدن شما است. سلولهای  چربی بزرگ شده عروق خونی شما را محدود می کنند. در نتیجه ، جریان خون در کل بدن شما مختل می شود ، متابولیسم شما کند می شود و تخلیه لنفاوی مختل می شود. این به نوبه خود باعث می شود پوست شما کمتر الاستیک باشد  و سلولیت بیشتری دیده شود. بنابراین ، چه می کنیم؟به غذاهای فست فود و همچنین غذاهای چرب ، الکل و شکر نه  بگویید.

  • میزان مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید

برای اطمینان از مصرف زیاد آنتی اکسیدان ها ، فیتون ها و بیوفلاونوئیدها ،  توصیه می شود رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات باشد.اینها در تولید کلاژن سالم ، محافظت از سلولها و پیشگیری از از بین رفتن بیش از حد کلاژن کمک می کنند.

 آنتی اکسیدان ها بدن را در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند ، که باعث آسیب به سلول های پوستی می شوند و می توانند در تشکیل سلولیت نقش داشته باشند.

برخی تحقیقات حاکی از آن است که غذاهای سرشار از پلی فنول ، به ویژه آنتوسیانین (که در میوه ها و سبزیجات بنفش وجود دارد) ممکن است به کاهش ظاهر سلولیت کمک کنند.

این موارد را به لیست خرید خود اضافه کنید: چغندر ، سیب زمینی شیرین بنفش ، کلم قرمز ، کلم قرمز ، انار ، زغال اخته ، توت فرنگی ، تمشک ، توت سیاه ، توت سیاه و زغال اخته.

  • پروتئین های مناسب را انتخاب کنید

آمینو اسیدهای کافی و دریافت پروتئین برای بافت همبند سالم و تولید کلاژن ضروری هستند. از بین رفتن بافت همبند و کلاژن می تواند سلولیت را بدتر کند. مواد غذایی مانند ژلاتین ، مایع استخوانی ، آجیل ، دانه ها ، مرغ و ماهی را انتخاب کنید.

  • کربوهیدراتهای ساده و فرآوری شده را کاهش دهید

یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار زیاد می تواند سطح انسولین خون بالایی را ایجاد کند و لیپوژنز (تشکیل چربی) را افزایش دهد. این می تواند منجر به افزایش چربی کل بدن و متعاقباً سلولیت شود.

  • به دنبال کربوهیدرات غلات کامل بروید

در حالی که رژیم های غذایی با کربوهیدرات زیاد می توانند بر انسولین تأثیر بگذارند و باعث افزایش وزن و سلولیت شوند ، این بدان معنی نیست که باید کربوهیدرات ها را کاملاً قطع کنیم. مربوط به نوع کربوهیدرات است.

کربوهیدرات ها بخش مهمی از رژیم غذایی ما هستند و به هیچ وجه نباید شروع به کاهش آنها کرد – فقط اطمینان حاصل کنید که مقادیر و انواع مناسب را انتخاب می کنید.انتخاب مقادیر کمی از کربوهیدرات هایی مانند نان چند دانه ای ، جو دوسر ، سیب زمینی شیرین و حبوبات به ثبات قند خون و انسولین کمک می کند.

  • رژیم غذایی با چربی های سالم

چربی های اشباع شده را با چربی های امگا ۳ سالم مانند ماهی روغنی ، تخم کتان ، روغن ماهی و آجیل جایگزین کنید.چربی های سالم به گردش خون کمک می کنند. گردش خون ضعیف توانایی بدن را در انتقال مواد مغذی به سلول های پوست کاهش می دهد و باعث جمع شدن آنها می شود و این می تواند مشکلات سلولیت را به وجود آورد.

منابع

  • THE SECRET TO GETTING RID OF CELLULITE? EASY TRICKS + 4 TIPS by Tina Sturm-Ornezeder
  • Can Diet Get Rid Of Cellulite? By  Juliette Steen27/10/2017
  • Rossi, Ana Beatris R; Vergnanini, Andre Luiz (2000). “Cellulite: A review”. Journal of the European Academy of Dermatology and Venereology. 14 (4): 251–۶۲. doi:10.1046/j.1468-3083.2000.00016.x. PMID 11204512.
  •  Pinna, K. (2007). Nutrition and diet therapy. Belmont, CA: Wadsworth. p. 178
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.