اهمیت موزیک در ورزش

گوش دادن به موسیقی در حین ورزش فقط خستگی را برطرف نمی کند – می تواند با افزایش استقامت و ایجاد روحیه بهتر به شما کمک کند تا بهتر  ورزش کنید. به طور خاص ، موسیقی که دارای انگیزشی یا هماهنگ با تمرین شما باشد ، نشان داده می شود که دارای اثرات جسمی و روانی است. به عنوان مثال وقتی یک ضربآهنگ  قوی و یکنواخت است ، می توانید باآن موسیقی ورزش کنید.این کار باعث می شود که احساس رضایت کنید و ممکن است شما را به ورزش بیشتر ترغیب کند.

مزایای  ورزش و تمرین کردن همراه موسیقی

  • شما سخت تر تمرین خواهید کرد

هنگامی که آهنگ مورد علاقه تان روشن شد ، نیروی دیگری را در قدم خود احساس کنید؟ یک دلیل برای آن وجود دارد: موسیقی شما را تحت تأثیر قرار می دهد تا بیشتر ورزش کنید. – اغلب بدون آنکه حتی متوجه شوید. در واقع ، موسیقی مانند داروی قانونی برای ورزشکاران است.این می تواند درک تلاش را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و استقامت را تا ۱۵ درصد افزایش دهد.

  • کاهش درد

در یک تحقیق از دانشگاه مک گیل ، محققان نوشتند: “بنا به گزارش ها ، گوش دادن به موسیقی نیازهای داروهای افیونی برای  دردهای بعد از عمل جراحی کاهش می دهد.” در حالی که موسیقی برای کنترل درد مزمن جایگزینی برای دارو نیست ، ممکن است در هنگام ورزش شما را از دردهای طبیعی یا درد در طول تمرین دور کند. بنابراین ، شما بیشتر احتمال دارد که بیشتر ورزش کنید.

  • .  موسیقی به طور طبیعی باعث شادی خواهد شد

موسیقی به طور طبیعی دوپامین را بالا می‌برد، انتقال دهنده عصبی که سیستم پاداش مغز شما را هدایت می کند. گوش دادن به موسیقی در حین تمرین می تواند باعث تولید دوپامین شود – در نتیجه احساس بهزیستی را در شما ایجاد می کند. در عین حال ، ورزش باعث افزایش سروتونین (انتقال دهنده عصبی تقویت کننده خلق و خو) می شود ، بنابراین این ترکیب باعث شگفتی هورمونهای شادی شما خواهد شد.

  • استرس و اضطراب را کاهش دهید

گوش دادن به موسیقی مناسب در حین کشش یا کلاس یوگا می تواند به آرامش  شما کمک کند و حس آرامش را  در طول روز برای شما  به همراه داشته باشید.طبق بررسی  که در Trends in علوم شناختی منتشر شد ، گوش دادن به موسیقی می تواند سطح استرس را کاهش دهد.

  • باعث تقویت سیستم ایمنی می شود

نشان داده شده است که موسیقی برای بهبود خلق و خوی و کاهش استرس (همانطور که ذکر شد) ،  به نوبه خود ، تأثیر مثبتی بر سیستم  ایمنی دارد. بنابراین ، دیگر نیازی به نگرانی در مورد سرما خوردگی آزار دهنده و پرهیز از رژیم غذایی تناسب اندام نیست!

  • موسیقی برانگیختگی ذهنی را افزایش می دهد.

محققان در بررسی تأثیرات روانشناختی موسیقی در ورزش و ورزش نوشتند: “تغییر وضعیت برانگیختگی ذهن با موسیقی باعث افزایش عملکرد ورزش خواهد شد. تحقیقات دیگر  مشخص کرده است که بین نورون های شنوایی و نورون های حرکتی ارتباط مستقیمی وجود دارد. به عبارت دیگر ، صرف نظر از آنچه می شنوید ، مغز و بدن شما واکنش نشان می دهند.

  • موسیقی باعث افزایش آرامش می شود.

محققان  تأثیر موسیقی کلاسیک را مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که  برخی از مولکولهای جانبی که دراثر ورزش تولید می شوند، مانند اسیدوز و هورمونهای بالا (که به خستگی کمک می کند) ، ممکن است به نوعی توسط موسیقی تضعیف شوند ، بنابراین عملکرد را افزایش می دهند.

درباره موسیقی و ورزش چه باید دانست؟

سرعت و زمان موسیقی مهمترین عوامل مؤثر بر شدت ورزش هستند. ایده آل است که گرم کردن خود را با آهنگ آهسته تر (۱۲۰ تا ۱۲۶ ضرب آهنگ  در دقیقه) شروع کنید و به تدریج سرعت را طبق نوع تمرینی که انجام می دهید افزایش دهید. برای وزنه برداری تمرینات  قلبی عمومی(تمریناتی که باعث افزایش ضربان قلب می شوند) ، موسیقی را انتخاب کنید که بین ۱۲۸ تا ۱۳۵ضرب آهنگ در دقیقه باشد. برای آرامش ، موسیقی را انتخاب کنید که کمتر از ۱۰۰ ضرب آهنگ دقیقه باشد.

گردآوری و ترجمه:عاطفه صادقی

منابع

  • Karageorghis, C.I., Priest, D.L., Williams, L.S., Hirani, R.M., Lannon, K.M., & Bates, B.J. (2010). Ergogenic and psychological effects of synchronous music during circuit-type exercise. Psychology of Sport and Exercise, 11(۶), ۵۵۱-۵۵۹.

Karageorghis, C.I., & Priest, D.L. (2012). Music in the Exercise Domain: A Review and Synthesis (part II). International Review of Sport and Exercise Psychology, ۵(۱), ۶۷-۸۴.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.