بهترین زمان ورزش

بهترین زمان ورزش و تمرین

با برنامه های شلوغ ما و ندانستن بهترین زمان ورزش ، پیدا کردن وقت ورزش کردن دشوار است.میان دست و پنجه نرم کردن با یک حرفه ، زندگی اجتماعی و تماشای آخرین ماراتن Netflix ، فشردن تمرینات در روز دشوار است با وجود اینکه می دانیم که ورزش برای سلامتی و رفاه ما بسیار مهم است.اما زمان فعالیت ورزشی به چگونه باید باشد؟میتوان صبح خود را با یک فعالیت فیزیکی آغاز کتی و با نشاط در فعالیت های اجتماعی حاضر شویم ویا در آخر روز و قبل از خواب فعالیت کرد تا خستگی بر بدن غالب شده و خواب راحتی داشته باشیم. برخی می گویند هیچ تفاوتی وجود ندارد ، زیرا به هر حال دوز روزانه فعالیت بدنی خود را دریافت خواهید کرد. در ادامه به تفاوت های تمرین صبحگاهی و عصرانه  نگاهی می اندازیم.

مزایای ورزش صبحگاهی

 بدن شما هنگامی که تازه از خواب بیدار شده اید در کمترین حد خود قرار دارد ، زیرا خواب بدن را در حالت استراحت قرار می دهد. با این وجود, ورزش کردم در صبح ها نه تنها به شروع فعالیت  بدن برای شروع روز کمک می کند بلکه به شما کمک می کند تا با فراهم کردن کیفیت بهتر خواب ، روز را بهتر به پایان برسانید.

  • وقتی قبل از شروع کار و یا مراقبت از فرزندان ، شروع به ورزش کردید ، به خودتان فرصت می دهید تا به سلامتی جسمی خود توجه کنید. همانطور که می گویند ، سلامتی ثروت است!
  • تمرین در اوایل صبح می تواند به افزایش سطح انرژی شما در بعد از ظهر کمک کند. بدن انسان در اواسط بعد از ظهر به بهترین وجه عملکرد خود را انجام می دهد ، و مطالعات نشان داده اند که یک تمرین روزانه در صبح می تواند به بالاتر رفتن این امر کمک کند!
  • فعالیت جسمانی انجام دادن  قبل از صبحانه ممکن است در مقایسه با یک تمرین عصرانه ، باعث سوزاندن بهتر و موثرتر چربی می شود. علاوه بر این ، کار کردن در صبح نیز متابولیسم شما را بالا می برد ، در نتیجه باعث می شود کالری در طول روز سوزانده شود ، نه اینکه بعد از یک تمرین عصرگاهی هنگام خواب (وقتی سوخت و ساز بدن پایین است).

چالش های ورزش صبحگاهی

  • ایجاد انگیزه برای بیدار کردن زود هنگام برای ورزش کردن دشوار است ، به خصوص اگر فرد صبحگاهی نباشید ، کار سختی است. ریه های ما همچنین صبح ها با سرعت کمتری عمل می کنند ، زیرا مجاری هوایی ما بعد از خوابیدن در شب منقبض شده است – که بیرون رفتن از حالت خواب آور را سخت می کند.
  • هنگامی که تازه از خواب بیدار شدید ، مفاصل و ماهیچه ها سفت تر می شوند و در صورت ورزش در هنگام صبح ، آنها را مستعد آسیب دیدگی می کند. قبل از پرش روی تردمیل ، حتما مقداری تمرینات  کشش سبک و تنفس عمیق انجام دهید تا جریان خون در جریان باشد.
  • ورزش قبل از صبحانه می تواند شما را در معرض خطر سوختگی و خستگی زودرس قرار دهد. در زمان بیدار شدن از خواب ، بدن شما بعد از ساعت ها خواب بدون نیاز به غذا و مصرف آب به صورت یک مخزن  خالی است و این مساله می تواند آسیب زا باشد.

ورزش در شب

مطالعات نشان می دهند که ورزش کردن بعداً درطول روز بسیار مفیدتر از ورزش کردن در صبح است ، زیرا عملکرد بدنی شما در این زمان به بهترین وجه است – بنابراین برای یک تمرین مطلوب انرژی و قدرت بیشتری خواهید داشت. با این حال ، بسیاری، ورزش کردن بعد از یک روز طولانی در محل کار دشوارتر می دانند.

زمانی که  بعداً در طول روز فعالیت می کنید:

مزایای ورزش شبانه

  • دمای بدن شما در شب بالاترین است. ماهیچه ها و مفاصل این بار در مقایسه با صبح ۲۰٪ انعطاف پذیرتر هستند که باعث می شود ورزش راحت تر و کمتر باشد. همچنین احتمال آسیب دیدگی در هنگام ورزش نیز کمتر از تمرینات صبحگاهی است.
  • احتمالا در این زمان در مقایسه با صبحگاه  انرژی بیشتری برای انجام فعالیت دارید. همچنین متابولیسم و عملکرد ریه های شما نیز در اواخر بعد از ظهر / عصر در بهترین حالت است، بنابراین  قدرت و استقامت بیشتری در طول تمرین تمرینی خود دارید.
  • ورزش در شب این امکان را به شما می دهد که از استرس شغل خود رهاشوید.همچنین ورزش در این زمان به شما کمک می کند با ذهنی آرام و واضح و بدون دغدغه‌های شغلی فعالیت جسمانی داشته باشید.

چالش های ورزش شبانه

  • با بهانه کار یا خستگی ، آسانتر است جلوی یک جلسه تمرین عصرگاهی را بگیرید. گاهی اوقات کارهای غیر منتظره یا خواسته های خانوادگی نیز وجود دارند که از اولویت نیز برخوردار هستند و برنامه ریزی برای تمرین عصرانه نسبت به تمرینات صبحگاهی دشوارتر می کند.
  • فعالیت بیش از حد نزدیک به خواب شما می تواند خوابیدن را سخت تر کند. بعد از تمرین ، دمای بدن ، متابولیسم و ضربان قلب شما بالا می رود ، که ممکن است توانایی بدن شما برای رفتن به حالت استراحت را مختل کند. قبل از خواب مقداری کشش سبک یا یوگا را امتحان کنید تا بر این مسئله غلبه کنید.
  • گزینه های تمرین در شب ممکن است محدود باشند. به عنوان مثال ، تنها چند ساعت از نور روز برای شما برای دویدن دریک پارک وجود دارد . به همین ترتیب ، سالن های بدنسازی نیز به طور کلی بعد از ساعات اداری شلوغ تر هستند.

نکته پایانی

اینکه چه زمانی از شبانه روز را به فعالیت جسمانی بپردازید کاملا بستگی به سبک زندگی خودتان دارد ولی نکته ای که اهمیت دارد این است که برای سلامتی خودتان و جامعه اطرافتان این امر مهم را از زندگی خود حذف نکنید.

گردآوری و ترجمه:عاطفه صادقی

منابع

https://www.orthology.com/fitness-training/morning-vs-night-better-run/https://www.sixpackbags.com/blog/work-morning-night/http://timesofindia.indiatimes.com/life-style/health-fitness/fitness/Morning-v/s-Night-whats-the-best-time-to-work-out/articleshow/55398743.cmshttp://www.huffingtonpost.com/entry/best-time-to-work-out_us_562e302ee4b0aac0b8fd5f29http://www.womenshealthmag.com/fitness/best-time-to-work-out

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.